22.6.2013

Suuria saavutuksia Superdieetin saralla

Köh. Ihan ekaksi mun täytyy tunnustaa suhteellisen nolo juttu. Siitä on nyt muutama, hmm, suunnilleen kuusi viikkoa, kun aloitin Superdieetin. Tähän mennessä hikoiluttavin juttu, jonka oon sen suhteen tehnyt, oli tuon 49 euron maksaminen. :D Kyllä! En oo siis tehnyt yhtään ainutta SD-treeniä, en seurannut ruokavaliota enkä duunaillut oikeestaan mitään muutakaan siihen liittyvää. (Tähän täytyy tosin puolustukseksi sanoa, et kyl mie sentään oon jotain liikkunu, en vaan SD-juttuja.)

Tänään havahduin siihen, että hitsi vie, kohta on kuus viikkoa kulahtanut ja meikä ei ole ees tsekkaillut noita SD-matskuja kunnolla. Luin siis treeniohjeet, "usein kysyttyä" -jutut sekä ruokavalioneuvot ja katsoin tsemppivideot sopivasti yli kuukauden myöhässä. Ja nyt täytyykin korjata, että vaikka napisin aikaisemmassa postauksessani, että phyy kun ei meitä kasvissyöjiä huomioida, niin tämä oli pötyä: infoissa oli ohjeistus myös siihen, kuinka liha korvataan kasvissyöjäystävällisillä safkoilla. Että jee. Nyt mulla ei ole kauheasti tekosyitä sille, miksi en noudattaisi SD-ruokavaliota, apuaa... :D




Vaikka en uskallakaan luvata edes itelleni, että tämäkään päivä olisi henkilökohtaisen aikatauluni mukaisen Superdieetin ensimmäinen päivä (syy: kesä ja jätski aikaansaamattomuus ja sitoutumisen pelko), niin kyllä tein jotain suurta! Printtasin nimittäin ohjeet talteen! Onneksi tuo uroteko ei jäänyt ainoaksi eikä edes merkittävimmäksi, sillä meikä teki kuin tekikin ensimmäisen SD-kotitreenini!

(Koska nuo treeni- ynnä muut ohjeistukset ovat minulle ja muutamalle tuhannelle muullekin henkilökohtaisesti  (köh) tehtyjä, niin en saa jaella niitä pitkin turuja ja toreja. Totean treenistä vain yleisiä seikkoja, ettette vain päättelisi treenin tarkkaa sisältöä! Nii!)

En oo saanut SD:n kotitreeniä aikaisemmin tehtyä jostain syystä lainkaan. Yksi syy voi olla se, että en ole koskaan lukenut ohjeistusta läpi ajatuksella, heh. Treeni on suht lyhyt, mutta sitä tehdään useampi kuin yksi kierros, mikä on meikäläisen päälle aikamoinen haaste. Tykkään nimittäin siitä, että asioita ei turhaan toistella, vaan hommat hoidetaan kerralla läpi. Ekan kiekan jälkeen olin suhteellisen kuollut, mutta päätin pungertaa toiselle kierrokselle. Sen jälkeen olin odotetusti lähes haudassa, mutta hirveästä nälästä ja "lievästi" hikisestä olemuksestani huolimatta päätin, että piru vieköön meikäläisen jos en tuota viimeistä kierrosta temmo.



Olin odottanut, että SD:n ekat treenit olisivat olleet jotenkin kevyttä tasoa, mutta kissanviikset! Ja hyvä niin, sillä miten kuudessa viikossa saisi mitään tuloksia aikaiseksi, jos harjoitteet olisivat jotain hissuttelua? Itse olen saanut viimeisten kuukausien hiljaisen treenin kautta nostettua kuntotasoani "syke nousee pelkästä liikunnan ajattelusta" kohtaan "en joudu jokaisen urheilukerran jälkeen teho-osastolle", ja silti tunnuin saavani aikamoista rääkkiä osakseni. Pelottaa ajatellakin, millainen fiilis mulla olisi ekan kierroksen jälkeen ollut aikaisemman kuntoni kera. Huh.

Treeni oli siis hyvä, vaikka inhoankin harjoitteiden toistamista. Aikaa meni lepotaukoineen noin tunti ja kaloreita paloi joku nelisensataa. (Polar on tällä hetkellä liian kaukana tietokoneesta. Mulla ei ole tuon treenin jälkeen motivaatiota liikkua enää minnekään muualle kuin jääkaapille tai sänkyyn.)

Fiilikseni ekasta SD-kotitreenistä on hyvä, tätä voisi tehdä tulen tekemään toistekin neljä kertaa viikossa!

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!