13.3.2013

Pumppi-ihastelua

Tää saattaa tylsistyttää jo teitä hieman, mutta mun on pakko hehkuttaa tätä iloani koko blogosfääriin: mä sitten niin RAKASTAN pumppia! <3 Tänään pääsin harjoittamaan tätä ihanaa rääkkiä viikon tauon jälkeen. Ihan tyhmä tauko, sanon minä! Ja miten muuten on mahdollista, että tää on vasta mun eka treeni tällä viikolla... (Tabataa ei lasketa, koska se oli niin lyhyt.) Ihan pöljää toimintaa meikäläiseltä.

Tänään pumppasin vähän raskaammilla painoilla kuin aikaisemmin. Uskalsin haastaa itseni ja se kannatti! Oli todella hyvä fiilis. Kaloreitakin paloi 525 kappaletta! Täytyy sanoa, että yliopistoliikunnan pumppiohjaaja Milla on aivan ihana ja mielettömän hyvä tsemppaaja!

Painot tänään:

Alkulämpö: 2 x 2,5 kg
Selkä: 2 x 6 kg (JES!)
Askelkyykyt: 2 x 2,5 kg
Rintalihakset: 2 x 2,5 kg
Ojentajat: 2 x 2,5 kg (JES! En kuollutkaan!)
Hauiskäännöt: 2 x 2,5 kg
Kyykyt: 2 x 7,5 kg (JES!)
Vatsat: 2,5 kg levypaino käsissä
Hartiat: 2 x 2,5 kg (JES!! En kuollut!)

Erityisesti olin siis tyytyväinen noihin merkkaamiini kohtiin. Kyykyissä ylitin itseni ihan totaalisesti melkeinpä liiankin hurjilla painoilla. 2 x 7,5 kilon painoista ei ole enää kauhean pitkä matka sinne kymppiin! No, pitää malttaa vähän säästellä, että jaksaa tehdä tekniikankin vielä hyvin. Tänään se oli paikoin pienen kangertelun takana :D Ojentajien kanssa tuli myös hyvä treeni, ne ovat selkeästi vahvistuneet viime viikkoina. Alussa olin ihan heikkona jo 2 x 1 kg -setin kanssa, joten parannusta on selkeästi tullut.

Yksi juttu, jota haluaisin kysyä teiltä: onko teillä muilla mitään ongelmia hartialiikkeiden kanssa? Itselläni tuntuu rinnallenostojen ja pystypunnerrusten teko siltä, että hengitys vaikeutuu tavallista hengästymistä enemmän. Tämä on saanut mut hieman kammoksumaan noita hartiatreenejä, mikä on tosi mälsä asia. :/ Pitää vain ilmeisesti keskittyä vielä enemmän tekniikkaan painojen lisäämisen sijasta.

Toinen ihmetyksen aiheeni on omasta mielestäni vähän höhlä. Oon nimittäin aina ajatellut, että mun oikea käteni olisi jotenkin vahvempi kuin vasen, koska olen oikeakätinen. Todellisuus kosahti kohdalle tänään, kun tajusin, mistä mun haukkaritreenin vaikeudet oikein johtuvat. Sen olisi voinut jo toki huomata tästä postauksesta (klik), kun mittailin mun hauisten kokoja. Mun vasen hauiksenihan on "huomattavasti" suurempi ja vahvempi! Tämän takia mun hauistreenaus on ollut välillä varmaan aika koomisen näköistä, kun vasen käsi jaksaisi vielä, mutta oikea hyytyy. Oon miettinyt useasti, että mistä ihmeestä tuo oikein johtuu. Vastaus oli näköjään hyvinkin yksinkertainen :D Mun täytyy ilmeisesti alkaa treenata oikeaa hauista ekstrapaljon, jotta se kehittyisi vasemman tasolle, eikä mun tarvitsisi olla pumpissa toispuoleinen ja näyttää hassulta.

Miten teidän viikon treeninne ovat menneet? :)

Lähde.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!