26.2.2013

Pöh, aerobista...

Osaatteko kertoa mulle, mistä tää hirveä aerobisen treenin vastustaminen syntyy? Ennen kuin löysin pumpin kävin suht ahkerasti zumbassa ja silloin tällöin lenkillä. Nyt voisin mennä naimisiin painojen kanssa ja hylätä lenkkipolut ihan totaalisesti. Käsittämättömän tyhmä asenneongelma, koska aerobinen liikunta on ihan yhtä tärkeää kuin lihaskunto!

Mulle pumppi on mieluisampaa, koska olen säkällä löytänyt itsestäni sellaisen hikeä ja irvistelyä rakastavan salikarjun. Sen sijaan zumban tanssahtelu ja hyppely tuntuu tällä hetkellä suhteellisen turhalta, vaikka se ei sitä ole. Aikaisemmin rakastin zumbaa sen takia, että se oli hauskaa kuin mikä, eikä välttämättä edes tuntunut "rankalta urheilulta". On tosin totta, että pumpilla ei voi korvata täysipainotteista salitreeniä, jos haluaa treenata tosissaan. Mulla ei ole mitään fitnesstavoitteita, joten en ole uskaltanut lähteä salille. Tarvitsisin ehdottomasti jonkun personal trainerin näyttämään mulle, miten ne laitteet toimivat ja mitä niissä pitää tehdä. Lisäksi toivoisin, että yliopiston kuntosalilla olisi joku erillinen "luuseritunti", jolloin tämmöiset narukädet voisivat käydä salilla ilman pelkoa siitä, että joku pidempään harrastanut katsoo nokkaansa pitkin.

Joka tapauksessa, jatkanen tästä eteenpäin pumpin kiehtovassa maailmassa. Sen lisäksi mun on todellakin välttämätöntä ujuttaa myös aerobinen puoli takasin aikatauluihin. Mutta miten tehdä lenkkeilystä viihdyttävää, tai ainakin vähän kiinnostavaa? Kun mulle tulee yleensä aina viimeistään lenkin puolivälissä ihan totaalinen tylsistyminen, jonka jälkeen alan marmattaa itelleni kuinka ikävän tuntusta hengästyminen on ja kuinka on kauhea viima ja liukasta ja eiks voitais mennä jo kotiin?! Lisäksi veikkaan, että kunnon urheiluliivien puuttuminen vähentää mun intoa mennä pomppimaan yhtään mihinkään. En tiedä, onko totta, että huonosti tukevien liivien kanssa rintojen kudos venyy herkästi, mutta en uskalla ottaa riskiä ja elää myöhemmin polviin asti ulottuvien rinnusten kanssa. :D

Jos jollakulla on innostavia juoksuvinkkejä, otan ne mieluusti vastaan! Siihen asti yritän tuijotella tätä kuvaa ja sisäistää sen viisauden.


Lähde.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!